شرح کتاب انسان در عرف عرفان _ شبهه راسل

شرح کتاب انسان در عرف عرفان _ شبهه راسل
بهمن 15, 1398
656 بازدید

نتیجه اصل اول جواب شبهه راسل،فیلسوف معروف انگلیسی،متوفی ۱۹۷۰. شبهه بزرگ راسل در غرب که طرفداران بسیاری دارد را بیان میکنیم . شبهه برخوردار از دو اشکال است . اشکال اول : عدالت خدا را زیر سوال می برد میگوید: شما مذهبی ها میگویید اگر فردی ۶۰ یا ۷۰ سال مرتکب گناه شود ، برای […]

نتیجه اصل اول جواب شبهه راسل،فیلسوف معروف انگلیسی،متوفی ۱۹۷۰.

شبهه بزرگ راسل در غرب که طرفداران بسیاری دارد را بیان میکنیم .

شبهه برخوردار از دو اشکال است .

اشکال اول : عدالت خدا را زیر سوال می برد میگوید:
شما مذهبی ها میگویید اگر فردی ۶۰ یا ۷۰ سال مرتکب گناه شود ، برای همیشه باید در جهنم بسوزد. برای ابد…
چرا ؟
چرا ؟
از طرفی هم می گویید؛ خدا عادل است ، عدل ازاصول مذهب شما شیعیان است.
باید بین جزا و عمل تناسب باشد ، در قرآن شما آمده است که :
النساء۹۳
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا
اگر فردی کسی را کشت ، خلود ،یعنی ابدی،غیر متناهی.در جهنم است ، این از نظر کمیت .

وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا
این ازجهت کیفیت ،
برای برای انسانهای کفر پیشه ، آمده که :
اعدالله عذاب الیما (عذاب دردناک)
اعدالله عذابا مهینا ( عذاب خوار کننده)
اعدالله عذابا عظیما (خود خدای عظیم ، میگوید عظیم )
لحاظ کمیت و به لحاظ کیفیت تناسبی نیست.

از طرف دیگه هم شما شیعیان می گویید:
که اگر فردی قبول کرد که ۵۰ – ۶۰ سال عبادت کند و در مسیر حق قدم بردارد و تا ابد در بهشت میماند،به لحاظ کمیت ،
در چه بهشتی ؟
حدیث قدسی آمده ، اعدت لعبادی الصالحین ، مالاعین رأت و لا أذن سمعت ولاخطر علی قلب بشر ، به لحاظ کیفیت .چه ناز و نعمتی ، نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به قلبی خطور کرده .

آقای راسل میگوید ، حالا ابن طرف قضیه را میشود یه جوری قبول کرد و بگوییم لطف اوست و بهتر میدهد .
اما جهنم را چطور میشود قبول کرد ؟!

از لحاظ کمیت این فرد ۵۰ سال سرپیچی از خدا کرده است ،
از لحاظ کیفیت این جوری بسوزد که اگر قطره ای از آتش جهنم بر زمین بریزد همه آن را ذوب میکند ، میسوزد و دوباره پوست روییده می شود و دوباره می سوزد.
عدالت خدا کجاست ؟

… كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ

برچسب‌ها:, , ,