ماه رجب و رحمت خاص

?

ماه رجب، ماه ریزش رحمت خاص الهی است

✅

کسانی که در بهار ماه رجب بذرپاشی در مزرعه جانشان از طریق ولایت اهل بیت علیهم السلام که «باب الله» هستند، انجام داده اند وقتی به ماه رمضان می رسند، موفق اند، زیرا برای لیلة القدر باید از ماه رجب مواظبت شود.

✅

استاد سید علی حسینی آملی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید گفت: حلول ماه رجب که ماه ریزش رحمت خاص الهی است را تبریک می گویم. لازم می دانم که نظر مومنین را به دو نکته جلب نمایم. یکی ورود به زمانی است که از ایام با برکت الهی و نزول رحمت خاص است. در جریان عالم طبیعت برخی از امکنه و ازمنه دارای ویژگی خاصی هستند که خداوند در آنها عنایات ویژه ای بر اهل این عالم دارد همانطور که بهار موقعیت خاصی برای رویش نباتات است و برخی از زمین ها حاصلخیزتر اند نعمت الهی بر همگان هست و نمی توانیم از آن سوی محدودیتی قائل باشیم، اما از این سو قابلیت ها همسان نیست.

✅

وی افزود: در عالم معنا، آن گونه که از آیات و روایات بر می آید همین معنا وجود دارد، آن انتظاری که از ازمنه خاص مثل نزول قرآن در لیلة القدر و یا ماه مبارک رمضان و یا ایام میلاد ائمه طاهرین علیهم السلام داریم، چیز دیگری است. آیات قرآن هم بر این مطلب اشاره دارد که زمان نزول باران دعاها زودتر مستجاب می شود. در روایات داریم که در روز جمعه ساعتی است که در آن اجابت دعا بیشتر است.

✅

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: برای ماه رجب خصوصیات ویژه ای در روایات ذکر شده است. ائمه علیهم السلام اگر حاجات مهمی داشتند، انتظار حلول ماه رجب را می کشیدند. «رجب الاصب» ماه ریزش رحمت خاص الهی است. در عین حال، ماه رجب ماه ولادت امیرالمومنین علیه السلام است و ماه شعبان ماه رسالت رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم و ماه رمضان «شهر دعیتم فیه الی ضیافة الله» است. گویی کسانی که در بهار ماه رجب بذرپاشی در مزرعه جانشان از طریق ولایت اهل بیت علیهم السلام که «باب الله» هستند، انجام داده اند وقتی به ماه رمضان می رسند، موفق اند، زیرا برای لیله القدر باید از ماه رجب مواظبت شود. بهار باید بذر پاشی کرد تا پاییز محصول به دست آید. باید توجه داشت که: «کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» ورود باب توحید از ولایت امیرالمومنین علیه السلام است.

✅

وی تاکید کرد: در سه ماه رجب و شعبان و رمضان ایام البیض فضیلت ویژه دارد و در نهایت در کل دهه پایانی ماه رمضان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بستر را جمع می کردند و یکسره به عبادت می پرداختند. اعتکاف در این سه ماه فضیلت بالایی دارد. آماده باشیم تا از همه فضائلی که خداوند در این سه ماه برای مومنین در نظر گرفته است استفاده کنیم و کاسه وجودی مان را در فضای بارش رحمت الهی معکوس نگیریم. ان شاءالله ما اول جان خودمان را از فضائل علوم الهی سیراب کنیم و بعد ان شاءالله واسطه فیضی برای دشت تشنه همه امت اسلامی باشیم.